Tisdag bara tisdag.

Tjenare!
Idag har det varit jobbigare med en "sockerfri" vardag. Såhär på kvällen blir jag väldigt sugen på något gott. Åh ska kolla om jag kan hitta något tuggummipaket någon stans..

Annars har jag jobbat, varit i stallet, gått på stan, solat, lagat mat, äta och sen sov jag en timme. Där efter diskade jag och fixade. 

Lite tips för er som vill sluta med socker:

1.
skriv ut det i sociala medier så som facebook, bloggar osv.
Det skapar en större press på dig att lyckas, du vill inte svika dina läsare, vänner osv.

2. Berätta för vänner, släkt, kolegor osv.
Dina vänner/kolegor kommer undra hur det går, kanske har du en kompis som också vill sluta och då kan ni göra det tillsammans. 

3. Fuska aldrig på åt minstånde första två måndaderna.
Det är de första två veckorna som är jobbigas, fuskar du under denna tid kommer de garanterat kännas som att börja om från början och då kommer de där två sjukt jobbiga veckorna igen.

4. Tugga tuggummi ex. framför tv:n.
När man sitter framför tv så blir iaf jag ofta sugen på något gott. Då kan det vara bra att ha ett tuggummi att tigga på.

5. Kom ihåg att även skippa saker med mycket socker i.
Så som marmelad, sirap, honung osv. Det gör allt mycket svårare om du skulle äta sådana saker.

6. Lukta på det du vill äta men inte får.
Om jag är sugen på något jag ser, så brukar jag lukta på det och där av "känna" smaken villket brukar räcka för min del. (för vissa kan detta vara sämre.)

Det är allt jag kommer på för nu. Men jag lovar att skriva ut om jag kommer på något mer. Nu ska jag titta på desperate housewives. Pussss och hejdå på er!

Lorden och Jenny till vänster och jag och Phonix till höger. :) Det var efter km i dressyr.

Kommentarer
Postat av: Helena

Klubbmästare i dressyr 1:a & 2:a, stolt mamma <3 <3

2012-05-10 @ 22:50:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0