Fiskmusteriumet!

Tjenare!
Jag har börjat tänka mer och mer på detdär med mina fiskar, ni vet när jag och sis var i Säfsen så gav vi mamma ansvaret att ta hand om våra fiskar. När vi sen kommer hem och ska hälsa på fiskarna märkte vi att Sofia var BORTA?!? Sofia bodde i ett yngelakvarium för hon var förliten för att släppas ut till det andra fiskarna för Ulla och Staffan är nämligen ciklider och äter levade småfiskar. Var det så att mamma inte orkade mata fiskarna och släppte ut Sofia för att Ulla och Staffan skulle kunna äta sig mätta? Hon vet ju att det andra fiskarna skulle klara sig utan mat i några dagar, de är ju lite småfeta. Eller rymde Sofia för att hon var hungrig och tänkte finna mat utanför yngelakvariumet? Ja frågorna är många, frågor som jag nog aldrig kommer få svar på. Men det vikigaste är att Sofia får det bra nu,  en fisk i våra hjärtan, R.I.P vår älskade Sofia!

Jag hade till och med tillägnat en låt till denna fisk, här ska ni få höra!



Kommentarer
Postat av: Mamma

Man kan undra...... ett oförklarligt mysterium. Tycker också att det var lite konstigt att hon tagit sitt liv bara för att ni åkte bort 1 vecka:´(

Må hon vila i frid!

2011-03-31 @ 00:10:12
Postat av: Alex

Haha, stackars fiskar. Ni far i alla fall ta hand om varandra och sorja tillsammans. ;)

2011-03-31 @ 10:31:44
Postat av: Urban

Jag undrar om Sofia verkligen är död? Kan det inte vara så att; a)att hon gömmer sig i gruset på botten? b)att hon blivit en cyklid? c)hon helt enkelt flyttat till Dammarna?



Är dessa möjligheter kollade?

2011-03-31 @ 12:45:33
Postat av: Lisa

HAHAHAHAHA

2011-04-03 @ 18:57:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0