Begravning

Hela förmiddagen blev spenderad med Evelina :) Första lektionen var PA, det gick ganska bra och jag hoppas vi kommer iväg på fredag. 

Men jag cyklade hem tidigare för det var dags för min första och förhoppningsvis sista begravning. Det var sorgligt måste jag säga.

 

Redan när denna låt spelades började man snyffta..


Han har nu lämnat oss
Han har kommit till en plats där han inte har ont
En plats där han inte har några krav eller måsten
Ett ställe där han inte behöver känna smärta värken i korppen eller själen
Ett ställe där han blir accepterad av alla
Han lämnade oss för att slippa lidandet
För att han inte orkade mer
Men han var stark
Han hade mod
Han var smart 
Han kämpade länge
Jag vill inte säga att han gav upp
För han kämpade länge
Han orkade längre än det flesta andra skulle gjort
Han hade livsglädje trots smärtan
Jag hoppas han har det bra nu
att han inte kan känna smärta
för det finns ingen person som förtjänar det mer än du
Vila i frid Per Hedström

Denna dikt lästes upp av Urban, det var fint. (jag skulle aldrig ha klarat det..)
Tack för all uppskattning jag fick för dikten efteråt, det värmde! <3


Kommentarer
Postat av: Jenny

:) dikten är fin :D och vad fin din blogg har blivit:)

2009-09-16 @ 22:56:26
Postat av: Alex

Verkligen verkligen fint skrivet Johanna. Hoppas att det var fint i kyrkan även om det var jobbigt. Jag är övertygad om att det sitter en lycklig man i himlen och kikar på dig.

2009-09-18 @ 10:16:39
Postat av: Inger

Så fint Johanna! Det är svårt att mista en vän. Jag är säker på att Per har hört din dikt och är lycklig över en sån fin vän.

2009-09-18 @ 14:58:58
Postat av: Jag :)

Alex: Tack så mycket, ja det var fint fast sorjligt. Ja det hoppas jag :)



Inger: Tack så mycket mormor (=

2009-09-18 @ 23:42:30
Postat av: Jenny :@

Ja, men de var så lite så :S

2009-09-22 @ 22:29:50
Postat av: Jag :)

Tack Jenny missade din kommentar, det är lite fel på min blogg.. ;)

2009-09-22 @ 22:48:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0