Svininfluensan

"Beter vi oss rationellt och proportionellt? Den förra stora flunsan som hette Hongkong hade också spritts från svin, inget ovanligt sett historiskt. Hongkong upptäcktes 1968, vi har alla haft den någon gång och den är fortfarande aktiv men inte särskilt farlig längre. Mycket för att vi levt med den så länge, och varit hyggligt restriktiva med mediciner har vi alla med tiden blivit mer eller mindre immuna allt eftersom vi fått den och klarat av den. Den influensan har sedan -68 tagit ca. 700 tusen liv, det blir 17 tusen i snitt per år. I snitt! Alltså, svininfluensan är hittils fjantigt i jämförelse, men se på tidningar, TV och hur våra politiker agerar.. vems ärenden är det som gås egentligen?"

Jag googlade lite på svininfuensan och hittade detta och jag håller med! Alltså idag i skolan så lovar jag att var annan mening jag hörde var svininfluensan med i (jag lyssnade på många konversationer). Det är klart att jag inte vill att folk ska bli smittade eller att jag tycker att svininfluensan är bra, med det känns som att det är mycket hysteri kring svininfluensan. Den är i Sverige nu, den sprids, blir man smittad så blir man, det är inget man kan göra något åt helt enkelt. Det enda som inte kan bli smittade är de som har haft den..

Nu fick jag det sagt, hehe pusshej! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0