Vilket äventyr

Ojj nu har jag inte skrivit på länge. Jag har varit sjuk, men nu börjar det bli bättre. Fast jag red i Onsdags på Sorf ändå, det var jättekul. Jag red Candy, hon var jättefin och lätt att få fram, sedan gjorde hon världens finaste skänkelvikiningar, alltså hon skuter väldigt lätt ut bogen, men efter som att hon var så mycket frammåt så var det lätt och reglera, vissa blev faktiskt perfekta, så det är jag jättenöjd med. Men hon kan ju vara lite knepig efter som att hon har vilat så länge så brukar hon vara lite busig, så var det hästar på andra sidan, och dom blev rädda, då oppade såklart Candy till och ville bocka, men jag tog upp huvudet på henne. Sen efter det gick det bra hon var pigg och fin, fast sen när vi skulle galoppera så började hon hoppa på stället och försökte bocka och så, så tänkte jag fatta galopp igen men hon gjorde samma sak, och så fortsatte hon det gick inte att få fram henne, när man slog med spöt då gjorde hon bara änu värre. Det gick inte, men böt vi varv och då gick det bra i galoppen hon var fin, sen när vi skulle trava av frågade jag Kicki om jag skulle ta en galopp i det varvet hon hade bråkat i, och då ville hon att jag skulle göra det. Men det gick fortfarande inte, jag blev såå trött och det gick värklgen inte, Men tillslut, när alla hade ställt upp så fick jag försöka på spåret helt ensam och Kicki pratade med mig, och då gick det:) Vi galopperade ett halft varv sen saktade jag av och travade lite, sen skrittade jag av henne. Folk frågade om hon var en unghäst för att hon höll på så Kicki bara nej men sto, heh, hon fyller juh 8 i år. Sen när Kicki pratade med mig sa hon att det var bra att jag red henne så att det inte var en tant (tant viskade hon) som red henne, för då hade det ju inte gått, men hon hade aldrig gjort så förut, så Kicki visste inte vad det var det skulle kunna vara att hon kanske var brunstig. Eller något sådant, nästa gång ska jag ha med sporrar och ett längre spö för det glömde jag ju såklart. Fast ingen brukade ha sporrar på henne så hon visste inte hur hon skulle reagera på dem. Men är hon bråkig så ska jag prova. Aja jag är ändå nöjd att det blev galopp till sist:)



Ja sen har det inte hänt så mkt, men jag ska troligen köpa en dressyrsadel, så vi ska åka till hööks i helgen, det ska bli spännande, jag har skrivit upp en lista på saker jag behöver om jag ska köpa en sadel och andra aker jag vill köpa.
såhär ser den ut.

Inköpslista

Till Sadeln

·         Sadel

·         Stigläder

·         Stigbyglar

·         Sadelgjord

·         Schabrak (helst 2)

·         Sadelöverdrag (helst 2)

 

Till träns

·         Bett (till Doris)

·         Tränsringar (till Taipan)

·         Lädersmörjning (till träns, stövlar)

 

Övrigt

·         Dressyrspö

 

Så får vi se hur det blir sen jag kan skriva vad jag köpde sen;)


Jag  är ju hemma från skolan just nu för att friskna till helt, sen har jag pluggat, det har gått ganska bra, har bara lite kvar. haha måste bara berätta jag sitter och lyssnar på tv nu när jag skriver dethär och det var trav, så pratade dem om en häst som hette "a little bit to fast" haha jag tyckte det var ett roligt namn på en travare;)
Ha det så bra, hej svejs.


Bara för att jag är sugen;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0