Skoltrött?

Idag har jag varit i skolan, det känndes som en ganska tung dag, ibland känns det bara som att man undrar vad man gör där, sen när det känns som tungast, när man sitter på en lektion med Angelika och framför sig finns en skylt där det står "varför valde just du handel- och administrationsprogramet?" Ja det funderar jag också på? heh. Men när det känns jobbig måste man tänka på det possitiva som finns och att det bara är en tidsfråga så kommer det ljusare tider. Och ju possitivare man ser på tiden man lever i nu desto snabbare går det ju, så det är bara att vara glad och leva i nuet. För när man blir äldre och sitter där på skrivbordsstolen och arbetar och blickar tillbaka på skoltiden då kommer man att sakna den, tänka att man hade så många bra kompisar, roiga lektioner och duktiga lärare som tycket om än då kommer förmodligen tankarna att vara " jag fattade inte varför jag inte uppskattade det mer när jag var ung och gick i skolan?". Man lever kanske bara EN gång så det är viktigt att ta vara på den tiden man lever. Men ett ordspråk som jag har fått bevisat många gånger är att "man vet inte hur bra man har det fören det är borta" och för mig, ja troligtvis för alla är det så.

men men nog pratat om det.. Jag har faktiskt köpt ett par stövlar från vagabond, dom kostade 1100 kr men det var 70% på skorna så det landade på 330 kr, känns som en bra affär ;)

Såhär ser dom ut:)

Sen köpte jag två linnen på H&M, ett svart och ett vitt:)

Sen när vi kom hem pratade vi med mammi medans vi åt, sen var det bara att bära av imot stallets riktning, fast först följde jag med mamma in i affären och handlade mat som vi skulle äta, mamma och urban åt pyttipanna, men det gillar inte jag och Jenny så vi åt någon pastarätt, det var gått:) Men mamma lät pyttipannan stå på bordet, i mitten av bordet, med stolarna indragna. Sen efter ett tag när alla var på övervåningen, så kom mamma in och fårgade vart Roffe va, och det hade inte vi någon aning om vi trodde ju att han var med dom lixom. Men mamma bara då måste han ha gått ut (för vår smarta hund har lärt sig att om man tar ner hamtaget på en dörr och trycker med andra tassen på dörren så går den upp och då kan han gå ut och in bäst det passar.) Så mamma skulle gå ner och titta vad han var, då Roffe utifrån köket, med den oskyldiga minen bara han kan ha och tittade på mamma, och när hon kommer in i köket så var en stoooooooooooor port. pyttipanna borta!  Så nu har hunden lärt sig hur man kan fixa mat på egen hand, hahahahah

Men annars har jag bara pluggat och tittat på tv på kvällen och nu när klockan drar i väg börjar det bli dax att fixa mig för sängen;) Ha det, hejsvejs :D

Kommentarer
Postat av: sis

Haha söt hund du har;)

2009-01-27 @ 00:19:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0