Rest in peace

Han har nu lämnat oss
Han har kommit till en plats där han inte har ont
En plats där han inte har några krav eller måsten
Ett ställe där han inte behöver känna smärta värken i korppen eller själen
Ett ställe där han blir accepterad av alla
Han lämnade oss för att slippa lidandet
För att han inte orkade mer
Men han var stark
Han hade mod
Han var smart 
Han kämpade länge
Jag vill inte säga att han gav upp
För han kämpade länge
Han orkade längre än det flesta andra skulle gjort
Han hade livsglädje trots smärtan
Jag hoppas han har det bra nu
att han inte kan känna smärta
för det finns ingen person som förtjänar det mer än du
Vila i frid Per Hedström




Det är med sorgen i hjärtat jag skriver detta, jag hann inte ta ett riktigt förväl, jag visste att han inte hade långt kvar, jag hade tänkt hälsa på han idag, men idag var det försent. Det värsta är att jag vet hur glad han hade blivit om vi hade kommit och hälsat på han, men vi hann inte. Jag berättar detta för alla som tänker "ähh jag gör det imorgon" för morgondagen kanske inte finns eller så går det inte imorgon, det kanske är försent - Gör det nu, med en gång istället!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Fin text!

R.I.P

2009-08-18 @ 21:56:05
Postat av: Johanna

Tack Sis!

2009-08-18 @ 22:01:31
Postat av: Helena

Åh gumman, vilken fin text. Du är så duktig på att formulera hur man känner. Stor kram min älskade dotter!!! Jag är säker på att han har det bra nu.

2009-08-19 @ 10:12:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0