Julklappshoppningen

Idag har jag och jenny varit med på julklappshoppningen:) För mig och Taipan gick det bra, fast han var jättehetsig, han hoppade lite på stället och var rädd för saker men det hade jag räknat med, sen när vi hoppade gick det jättebra, han hoppar så fint, fast mot hinder nr. 5 tror jag det vara, tänkte han bryta ut, men det styrde jag upp så han kom felfri:D

Sen var det dax för Doris hon var jättepigg i 60 men hon har så fin teknik, dom blev också felfria:) Sen skulle dom hoppa 70 och det är omhoppning på den höjden, jag satt på läktaren och var skitnervös, haha Men dom klarade grundomgongen galant, så jag satt och höll tummarna när det var dax för omhoppningen, Men både doris och Jenny skötte sig, dom vände på en femöring med andra ord jättesnävt;) hehe Så Jenny och Doris vann 70klassen, på en jättebra tid, 17,4 hehe :)


Doris och Jenny efter prisutdelning och ärevarv;)

När vi kom hem åt vi gröt sen tittade på hoppningen för mammi filmade:) Sen satte vi igång, först gjode vi smet till köttbullarna, och slog in julklappar, sen rullade jag alla köttbullar, 165 tror jag det blev;) hehe sen satte vi in dem i ugnen, sen när de var klara så stekte jag dem och mamma och jenny dammsög och städade, sen när jag var klar med köttbullarna fixade jag prinskorvarna så att de bara är att steka dem im. Så nu sitter jag här i det glännsande ren köket här uppe, hehe fast jag måste gå ner för nu ska mamma och jenny göra knäck och jag ska fixa något med mandlar efter som att jag inte vill äta godis och sådant;) hehe får hoppas att det blir gott:)

Men ha det så bra, im är det ju julafton:) så trevligt ska det bli, fast jag har inte kommit på vad jag ska ha på mig, men det löser väll sig;) ha det så bra, pusshej! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0